"Βάλτε φαντάρο να το οδηγήσει"
Παναγιώτης Βλαχουτσάκος-Φίλιππος Καραμέτος-Σωτήρης Σκουλούδης
Εγκληματική αμέλεια και απίστευτη επιπολαιότητα επέδειξαν οι επικεφαλής της μονάδας πεζοναυτών Αυλώνα (575 ΤΠΝ) και η διοίκηση του Κέντρου Τεθωρακισμένων, με αποτέλεσμα να χαθεί μία ανθρώπινη ζωή κατά τη διακλαδική άσκηση «Καταιγίδα».
Ένας νέος άνθρωπος, μόλις 20 ετών, τρεις μήνες προτού λάβει το απολυτήριο του στρατού, έχασε τη ζωή του όταν θωρακισμένο άρμα μεταφοράς προσωπικού ανετράπη και έπεσε σε χαράδρα επί της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, στην περιοχή Συκάμινο του Ωρωπού.
Λίγες ώρες μετά το τραγικό περιστατικό το οποίο λύγισε την οικογένειά του και βύθισε στο πένθος όλο το Αλιβέρι, την γενέτειρα του οπλίτη Στάθη Κρόκου, το zougla.gr αποκαλύπτει όλο τις πτυχές αυτής της σοβαρότατης υπόθεσης, την οποία θα πρέπει να διερευνήσει σε βάθος το Γενικό Επιτελείο Στρατού που μετρά ήδη την πρώτη απώλεια σε μία τέτοιου βεληνεκούς στρατιωτική άσκηση.
«Βάλτε τον να το οδηγήσει»
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η συμμετοχή του συγκεκριμένου οπλίτη στην άσκηση, μόνο ως
Καλά ενημερωμένες πηγές εξηγούν στο zougla.gr ότι τα τεθωρακισμένα, τύπου M113*, οδηγούνται κατά κύριο λόγο από στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και από ειδικά εκπαιδευμένους ΕΠΟΠ. Η ανασφάλεια του νεαρού σε συνδυασμό με το γεγονός ότι –σύμφωνα με μαρτυρίες- είχε κοιμηθεί ελάχιστες ώρες πριν την άσκηση, συντέλεσαν στην τραγική κατάληξη.
Πώς άραγε επιλέχθηκε ο Στάθης Κρόκος;
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, στη μονάδα που υπηρετούσε έφτασε σήμα το οποίο ανέφερε ότι στην άσκηση θα έπρεπε να συμμετέχουν 10 τεθωρακισμένα. Τραγική ειρωνεία αποτελεί το γεγονός ότι υπήρχαν διαθέσιμοι μόνο 9 οδηγοί ΕΠΟΠ. Όταν ενημερώθηκε ο διοικητής για την έλλειψη δυναμικού, διέταξε να συμμετάσχει και ένας φαντάρος, που δεν ήταν άλλος από τον νεαρό Στάθη Κρόκο.
«Ο οπλίτης είχε την ειδικότητα, αλλά ήταν η τρίτη φορά που οδηγούσε τέτοιο όχημα και η πρώτη που θα έβγαινε στην άσφαλτο. Είχε εκφράσει την ανασφάλειά του και δυστυχώς συνέβη το μοιραίο. Έπαιξε ρόλο ότι το κάθισμά του ήταν λίγα εκατοστά ψηλότερα από το προβλεπόμενο, κι έτσι -λόγω ύψους- δεν κατάφερε να προφυλαχθεί στο εσωτερικό του οχήματος κατά την πτώση. Ευτυχώς ο συνοδηγός τραυματίστηκε ελαφρά», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
Στον τόπο του δυστυχήματος:
Το χρονικό του δυστυχήματος
Το θωρακισμένο άρμα μεταφοράς προσωπικού ανατράπηκε στις 06.00 τα ξημερώματα στον παράδρομο της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας.
Το βάρους 12 τόνων όχημα, πιθανώς μετά από θραύση της ερπύστριας, εξετράπη από την πορεία του και έπεσε σε χαράδρα, με αποτέλεσμα να ανατραπεί.
Το όχημα ήταν προτελευταίο στη φάλαγγα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλήρωμα του τελευταίου τεθωρακισμένου ανέφερε ότι ξαφνικά είδε το Μ113 να κάνει συνεχώς ζιγκ-ζαγκ.
Στο M113 επέβαινε ένας ακόμη στρατιώτης, ο οποίος είναι καλά στην υγεία του. Στον τόπο του δυστυχήματος έχει μεταβεί ο Αρχηγός ΓΕΣ, αντιστράτηγος Αθανάσιος Τσέλιος, για να συντονίσει τις έρευνες. Το άρμα μάχης συμμετείχε σε φάλαγγα οχημάτων του 575ου Τάγματος Πεζοναυτών, η οποία εκινείτο με προορισμό το λιμάνι του Ωρωπού, λόγω της συμμετοχής των τμημάτων στην εν εξελίξει διακλαδική άσκηση των Ενόπλων Δυνάμεων.
(Ο φακός του zougla.gr στη Συκάμινο)
(Αποκλεισμένη η περιοχή από την αστυνομία)
(Το σημείο όπου ανετράπη το όχημα)
(Τα σημάδια πέδησης του στρατιωτικού οχήματος στην άσφαλτο)
(Η μικρή χαράδρα)
Για το περιστατικό έχει διαταχθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση και προανάκριση από τα αρμόδια στρατιωτικά όργανα, ενώ η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας εξέφρασαν τα συλλυπητήριά τους στην οικογένεια του θανόντος.
Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Στρατού:
«Από το Γενικό Επιτελείο Στρατού ανακοινώνεται ότι την Τρίτη 05 Ιουνίου 2013, στις 05.50 περίπου, στην παράπλευρη οδό της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας στο ύψος της περιοχής Συκάμινο, ερπυστριοφόρο όχημα Μ113 εξετράπη της πορείας του έπεσε σε χαράδρα και ανετράπη, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του οδηγού του Στρατιώτη (ΠΝ) Ε. Κ.. Το ερπυστριοφόρο όχημα συμμετείχε σε φάλαγγα οχημάτων του 575 Τάγματος Πεζοναυτών, η οποία κινείτο με προορισμό τον Λιμένα Ωρωπού, λόγω της συμμετοχής των τμημάτων σε Εθνική Τακτική Άσκηση Μετά Στρατευμάτων.
Για το περιστατικό έχει διαταχθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση και Προανάκριση από τα αρμόδια στρατιωτικά όργανα. Στον τόπο του δυστυχήματος μετέβη ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος κ. Αθανάσιος Τσέλιος για να συντονίσει τις έρευνες.
Η Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας εκφράζουν τα συλλυπητήριά τους στην οικογένεια του θανόντος.
Επίλαρχος Ιωάννης Δ. Σηφάκης
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΣ».
Σημείωση: Tα Μ113 είναι οχήματα αμερικανικής κατασκευής που ξεκίνησαν την καριέρα τους το 1962 κατά τον πόλεμο του Βιετνάμ. Ανά καιρούς υφίστανται διάφορες ανακατασκευές, οι οποίες ωστόσο δεν δύνανται να ξεπεράσουν τα όποια αρχικά κατασκευαστικά τους χαρακτηριστικά, (ασφάλεια-αξιοπιστία). Δεδομένου του γεγονότος πως τα συγκεκριμένα οχήματα είναι πλωτά, (μπορούν να περάσουν πλέοντας, ποτάμι ή λίμνη με ταχύτητα περίπου 6 μαω), τόσο η παλαιότητά τους όσο και μια ενδεχόμενη πλημμελής τους συντήρηση, μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε τραγωδία, καθώς η χωρητικότητά του φτάνει τα 11 άτομα εκτός των δύο του πληρώματος.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου